hello world!
Published: September 6, 2021

Registracija vozila in preudarno upravljanje vozil

Raznovrstna vozila nam odpirajo neštete možnosti pri opravljanju daljših poti, omogočajo tudi opravljanje raznih dejavnosti, nenazadnje služijo tudi za sprostitev in zabavo. Za vse te namene imamo na voljo vozila različnih vrst, tako osebne avtomobile in motorje kot avtobuse in tovornjake, traktorje in delovne stroje ter razne druge naprave. A z vsemi temi vozili so povezane tudi nekatere obveznosti in nevšečnosti. Ena takšnih je registracija vozila, ki nas gotovo čaka, če želimo uporabljati vozilo v prometu. Že ob registraciji pa naletimo še na nekatere druge obveznosti, ki jih je treba opraviti.

Največ dela bodo imeli s svojimi vozili tisti, ki uporabljajo vozila za delo. Sploh to velja za prevoznike, ki opravljajo daljše prevoze in so morda cel teden na poti, potrebujejo tudi tahograf in morajo budno spremljati delovanje svojih vozil. Zanimivo pa je precej drugače pri nekaterih delovnih strojih in kmetijski mehanizaciji, morda registracija sploh ne bo potrebna, veliko pa prihranimo tudi pri tehničnih pregledih. A gotovo že takoj ugotovimo, da se bo treba tem opravkom pozorno posvetiti ne glede na to, kakšna vozila uporabljamo, pravzaprav moramo biti ravno zato, ker veljajo različna pravila za različna vozila, na to še posebej pozorni.

Registracija vozila nam omogoča zakonito vožnjo po cesti

Tako imajo lahko težave pri svojih obveznostih tudi običajni vozniki, ki verjetno ne bodo imeli posebej zahtevnega dela, a ravno zato svojih opravil ne poznajo tako dobro. Nastanejo lahko tudi stroški, na katere ti vozniki niso pozorni.

Kaj običajno vključuje registracija vozila?

Med prvimi obveznostmi, s katerimi se srečajo vozniki osebnih avtomobilov, je registracija vozila. Temu postopku se pri osebnih vozilih ne moremo izogniti, čaka nas že takoj po nakupu avtomobila. Registrirati je treba tako nova kot rabljena vozila, torej nimamo kakšnih posebnih opcij. Moramo pa vedeti, kaj registracija vključuje in kaj vse bo treba postoriti, da bo postopek enostavno in uspešno opravljen.

Pri registraciji nas čaka več obveznosti. Bolje rečeno, registracija je postopek, ki postavlja nekatere pogoje, ki jih moramo upoštevati in že predhodno tem zahtevam tudi zadostiti. Posebej velja izpostaviti tehnični pregled, ki je obveznost pred registracijo. Tako se lahko za tehnični pregled cenik kombinira tudi s ceno registracije, lahko pa pregled opravimo že prej – v vsakem primeru moramo imeti ob registraciji potrdilo o uspešno opravljenem in veljavnem tehničnem pregledu. Zelo prikladne so opcije opravljanja pregleda ob registraciji, da kar na istem mestu opravimo vse potrebno.

Poleg tega moramo ob registraciji predložiti potrdilo o plačilu letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu ali pa to dajatev takrat pokrijemo. Spet gre za strošek, ki sicer ni neposredno povezan s samo registracijo, a običajno ima registracija vozila cene, ki vključujejo tudi te stroške.

Še en strošek, ki je lahko kar znaten, je zavarovanje avtomobilske odgovornosti. Omeniti pa gre še stroške postopka pri registraciji. S tem pa imamo že vse, kar je treba pri registraciji opraviti. Izkaže se, da bo šlo bolj za stroške kot za delo, zato moramo biti na ceno vnaprej pripravljeni.

Registracija vozila je znaten strošek

Sama registracija vozila je lahko presenetljivo poceni, če se omejimo na tehnikalije. Plačati bo treba namreč izvedbo postopka, kar stane slabih 40 evrov, za nekatera vozila je lahko cena tudi drugačna, morda nižja. Vsi ostali stroški niso prav stroški registracije, temveč stroški, ki nastanejo pri drugih obveznostih.

Tako je relevanten tudi za tehnični pregled cenik, ki je enoten in lahko stroške vnaprej predvidimo. Tehnični pregled lahko opravimo prej, lahko pa ob registraciji in se stroški enostavno seštejejo. V praksi bo torej registracija cenejša, če imamo pregled že prej opravljen, a to pomeni le, da bomo pregled pač plačali prej.

Letna dajatev je pri avtomobilih odvisna od prostornine motorja, ima pa zelo širok cenovni razpon. Za šibkejša vozila bo treba plačati le nekaj deset evrov, za močnejša pa tudi več kot 500 evrov. Izjema so električna vozila, v tem primeru je registracija vozila cenejša, saj so oproščena letne dajatve.

Zavarovanje se običajno ureja posebej in ni povezano z registracijo. Je pa strošek, ki ga moramo upoštevati, včasih tudi to mislimo, ko govorimo, kakšne ima registracija vozila cene. Vse skupaj je torej kar znaten strošek, čeprav so posamezne obveznosti morda dokaj ugodne.

Registracija vozila in vožnja skozi leta

Omenili smo obveznosti in opravke, ki jih imamo pri registraciji vozila. Treba pa je registracijo tudi podaljševati, prav tako je treba ponovno opravljati tehnične preglede. Vozila imajo lahko tudi tahograf in postavljajo dodatne zahteve pri redni uporabi skozi leta. Tako moramo biti zelo pozorni na svoje obveznosti, saj prva registracija vozila ni kar vse, kar je treba opraviti. Z nekaterimi obveznostmi bomo imeli delo vsako leto, z nekaterimi celo pogosteje, medtem ko nas bo kak opravek verjetno presenetil na vsakih nekaj let.

Registracija vozila nam prinese registrsko tablico, včasih dobimo tudi kakšne zanimive tablice

Na to se lahko dokaj dobro pripravimo, če smo vestni vozniki in se vnaprej pozanimamo o svojih obveznostih. Lahko pa se že vnaprej tudi sprijaznimo, da so pričakovana kakšna presenečenja in tudi nepredvideni stroški.